Kategorier /Guider/FAQ / Så använder du Serviceportalen
Se maskinöversättning på 

Så använder du Serviceportalen

I Serviceportalen, serviceportalen.lnu.se, kan du få svar på dina frågor (FAQ) och hitta guider för flera av Linnéuniversitetets system och applikationer.

Om du är anställd eller student vid universitetet kan du även skapa och följa befintliga ärenden du har hos oss.

Den här guiden visar hur du söker i Serviceportalen samt hur du använder menyerna.


Sök i Serviceportalen

1: Använda sökfunktionen (Sök)

Skriv det du vill söka efter i sökrutan och klicka Enter alternativt  förstoringsglaset.

Om du vill begränsa antalet sökträffar kan du lägga till ett plustecken (+) framför sökorden.
Till exempel ”+student +konto”.



Använd "Taggar" om du får många sökträffar

Klicka på någon av taggarna till höger för att få ett nytt sökresultat med färre träffar.


2: Söka under Guider/FAQ


Använd Guider/FAQ om du vill söka efter viss information om en tjänst, t ex ”MyMoodle” eller ”Nätverk”. Informationen under Guider/FAQ är sorterad under olika mappar.



Dela en artikel (länk, guide, FAQ)

Om du vill dela en artikel med någon annan klickar du på pilen som finns uppe till höger i varje artikel.  Du kan välja om du vill kopiera eller maila länken.


Tyck till om våra artiklar

Ge oss gärna feedback på våra guider och FAQ genom att klicka tumme upp eller tumme ner i "Hjälpte den här artikeln dig" som visas längst ned i en artikel. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra artiklar och din feedback är värdefull information för oss.



Använda menyerna


Beställ


Under Beställ kan du som är anställd vid Linnéuniversitetet beställa datorer mobiltelefoner, användarkonton mm. När du klickar på Beställ kommer du till Självbetjäningsportalen. För att använda funktionen behöver du logga in med ditt Lnu-konto.



Mina ärenden


Under menyn Mina ärenden kan du som personal och aktiv student vid Linnéuniversitetet se och följa dina ärenden. Här kan du även skapa ett Nytt ärende. När du klickar på Mina ärenden kommer du till Linnéuniversitetets Självserviceportal. För att använda funktionen behöver du logga in med ditt Lnu-konto.


Kontakta oss


Har du ett Lnu-konto klickar du på länken Studenter och Personal annars väljer du länken För dig utan Lnu-konto.



Kontakta oss - Studenter och Personal

Detta tar dig till Självbetjäningsportalen. För att använda den här funktionen måste du logga in med ditt Lnu-konto.

Klicka på Nytt ärende. Välj ärendetyp och fyll i den information som efterfrågas. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

Självklart kan du även ringa eller mejla oss som vanligt. Kontaktuppgifter och öppettider hittar du här!



Kontakta oss - För dig utan Lnu-konto

Här får du fylla i ett formulär och därefter kontaktar vi dig så snart som möjligt till den e-postadress som du har angett i formuläret.

Självklart kan du även ringa eller mejla oss som vanligt. Kontaktuppgifter och öppettider hittar du här!


Driftinformation

Under menyn Driftinformation hittar du aktuella driftstörningar eller planerade systemunderhåll. 


935Visningar
1
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt