Kategorier /Guider/FAQ / Applikationer / Microsoft Office / Office 365 / Återställa tidigare version av dokument i Office 365 (Personal)
Se maskinöversättning på 

Återställa tidigare version av dokument i Office 365 (Personal)

Denna guide visar hur du återställer en tidigare version av ett dokument som du sparat i OneDrive via OneDrive ikonen eller direkt i en app på din dator.

Återställa tidigare version av dokument via OneDrive-ikonen

  1. Klicka på OneDrive ikonen nere till höger i verktygsfältet.
    Word import image

  2. Klicka på Visa Online.
    Word import image

  3. Klicka på de tre punkterna jämte det dokument du vill återställa eller högerklicka på dokumentet och välj Versionshistorik.
    Word import image

  4. Klicka på de tre punkterna vid den version av dokumentet som du vill återställa eller högerklicka på versionen du vill återställa och klicka på Återställ.
    Word import image

  5. Den återställda versionen får, i ovanstående exempel, version nr 3.0. Du kan fortfarande öppna de tidigare versionerna och återställa någon av dem om du skulle ångra dig.

Återställa dokument i en app, till exempel Excel eller Word

  1. Klicka på Arkiv och kontrollera att du är på fliken Info.

  2. Klicka på länken Visa och återställ tidigare versioner under Versionshistorik.
    Word import image

  3. Du får nu upp en ruta med dokumentets olika versioner. Du kan här välja den version du vill öppna genom att klicka på Öppna version.
    Word import image

  4. Nu öppnas dokumentet i appen och det kommer upp information under redigeringsverktygsfältet. Där kan man välja att återskapa genom att klicka på knappen Återskapa. Vill man spara denna version av dokumentet med ett annat namn går man till Arkiv och väljer Spara som precis som vanligt.
280Visningar
0
© ComAround Scandinavia AB 2000 - 2020 Med ensamrätt